Instrukcja nadawania korespondencji za pośrednictwem platformy ePUAP
W celu przesłania oświadczenia (część A, B, C) użytkownik musi posiadać konto na platformie ePUAP oraz możliwość autoryzowania przesyłanych dokumentów za pomocą profilu zaufanego lub certyfikatu kwalifikowanego.
Użytkownik loguje się na swoje konto, wpisując login i hasło.
Użytkownik wybiera zakładkę „Katalog spraw”.
W katalogu spraw wybiera opcję „Inne sprawy urzędowe”.
Z opcji znajdujących się w menu „Inne sprawy urzędowe” wybiera opcję „Korespondencja z urzędem”, a następnie klika pole „Pokaż więcej”.
Po pokazaniu się wszystkich opcji z menu „Korespondencja z urzędem” użytkownik powinien wybrać opcję „Pismo ogólne do podmiotu publicznego” (rodzaje pism ułożone są alfabetycznie)
Użytkownik zostanie przekierowany na stronę na której powinien nacisnąć przycisk „Załatw sprawę”
Po wybraniu opcji „Pismo ogólne do podmiotu publicznego użytkownik zostanie przekierowany na stronę obywatel.gov.pl
Użytkownik powinien w polu „Wybierz urząd lub instytucję do której wysyłasz pismo*” wpisać nazwę Straż Miejska m. st. Warszawy, pojawi się możliwość wyboru adresata pisma, którego to należy nacisnąć.
Następnie należy wypełnić kolejne pola, wybierając rodzaj pisma „inne pismo”, w polu „Doprecyzuj rodzaj pisma” wpisując np. słowo „Oświadczenie”, w polu „Wpisz tytuł pisma” sygnaturę sprawy której dotyczy przesyłane oświadczenie, w polu „Opisz swoją sprawę” informacje, które zamierza przekazać Straży Miejskiej m.st. Warszawy, np. „W załączeniu przesyłam oświadczenie część B”
Do przesyłanego pisma istnieje możliwość dodania załączników np. zeskanowanego wzoru oświadczenia, użytkownik, który chce przesłać załącznik powinien go dołączyć poprzez wybranie symbolu spinacza a następnie wskazania lokalizacji pliku na dysku. Po dodaniu załącznika należy nacisnąć przycisk „DALEJ”. Grupa pól o nazwie Dane kontaktowe wypełniana jest automatycznie zgodnie z danymi podanymi przy zakładaniu konta.
Po wypełnieniu wszystkich wymaganych pół należy wysłać pismo za pomocą przycisku „PODPISZ I WYŚLIJ”, użytkownik otrzyma sam-a z hasłem do autoryzacji pisma.