Stołeczna Straż Miejska.   Uwaga: Stołeczna Straż Miejska. Kliknij w głośniczek aby odsłuchać zaznaczony tekst GSpeech
logo gora
logo dol

Wybór rozmiaru czcionki

A- A A+

wezwanie

rodo

bip logo

epuap

raporty

poznaj sm

2016 10 Florka w sieci

Czy zawsze jesteśmy bezpieczni w sieci, jak reagować kiedy jesteśmy szkalowani w wirtualnym świecie? Czy internet jest anonimowy? Dlaczego powinniśmy informować rodziców, gdy nieznajomy z sieci proponuje nam spotkanie? Na te i inne pytania dotyczące bezpieczeństwa w wirtualnym świecie odpowiadali strażnicy miejscy z Referatu Profilaktyki, którzy we wtorek 18 października wystawili spektakl „Florka w sieci" dla uczniów Zespołu Szkół Specjalnych Nr 87 przy Szpitalu Pediatrycznym Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Najmłodszym towarzyszyli ich rodzice oraz opiekunowie.

Edukują poprzez zabawę, uczą prawidłowych zachowań w sytuacjach trudnych, kształcą prawidłowe nawyki podczas korzystania z internetu. Strażnicy miejscy z Referatu Profilaktyki po raz kolejny wystawili przygotowany przez siebie spektakl „Florka w sieci". Tym razem widzami zostali uczniowie Zespołu Szkół Specjalnych Nr 87 będący pacjentami szpitala dziecięcego. Choć profilaktycy już od lat współpracują z przyszpitalną szkołą, to spektakl „Florka w sieci" wystawili tu po raz pierwszy.

- Myślę, że treści zawarte w przedstawieniu zapadną dzieciom w pamięć, ponieważ spektakl porusza sprawy, które bezpośrednio ich dotyczą. Strażnicy poruszają sprawy ważne i aktualne. O tym samym mówimy dzieciom podczas szkolnych zajęć, ale przedstawienie ich w tak atrakcyjnej, przemawiającej do młodych ludzi formie jest z pewnością o wiele bardziej przekonujące. Myślę, że za jakiś czas zaprosimy państwa znowu – powiedziała Anna Woźnica, dyrektor Zespołu Szkół Specjalnych nr 87.

Przedstawienie opowiada o perypetiach głównej bohaterki, która podczas korzystania z internetu wpada w coraz to nowe kłopoty. Spektakl porusza aktualne i trudne dla młodych widzów tematy – bezpieczeństwo w sieci i szkalowanie w internecie przez innych. Dzięki interaktywnej formie spektaklu młodzi widzowie mają okazję aktywnego uczestniczenia w przedstawieniu. Przy udziale narratora zatrzymującego akcję spektaklu w najtrudniejszych dla bohaterki momentach najmłodsi omawiają zachowanie Florki i sugerują w jaki sposób powinna teraz zachować się i kogo poprosić o pomoc.
Przedstawienie jest bardzo pomocne. Mówi o ważnych zasadach, których powinniśmy przestrzegać korzystając z internetu i przypomina, żeby być ostrożnym. Mam kolegę, który kiedyś kliknął bez namysłu w linka i miał kłopoty. Na szczęście wszystko dobrze się skończyło – mówił po skończonym przedstawieniu 12-letni Ignacy.

Warto podkreślić, że funkcjonariusze z Referatu Profilaktyki nie tylko sami napisali scenariusz i wyreżyserowali spektakl, ale również napisali teksty piosenek, własnoręcznie wykonali kostiumy, a także występują na scenie jako aktorzy. Spektakl jest odpowiedzią na aktualne problemy i zagrożenia jakie mogą czekać na najmłodszych użytkowników wirtualnej rzeczywistości.

Referat Prasowy

2016 10 Florka w sieci 012016 10 Florka w sieci 022016 10 Florka w sieci 03

 

g 1 g 2 g 3 g 4 g 5 g 6 g 7
g 1 g 2 g 3 g 4 g 5 g 6 g 7
stopka
Uwaga: Kliknij w głośniczek aby odsłuchać zaznaczony tekst GSpeech